Välj en sida

Riksantikvarieämbetet bedriver ett projekt för att hjälpa mindre muséer och kulturarvsaktörer att bli mer aktiva på webben och använda sin webbplats för att nå ut och bli synliga.

En undersökning visar att de flesta mindre muséer vill få fler besökare och bli mer kända och öka intresset för det ämnesområde man håller på med.

– Vi fick ett tips om Psykmuseet som någon som utmärker sig och är ett gott exempel på hur man använder webben för att nå ut. Jag kände även själv till Psykmuseet från Twitter, berättar Tore Danielsson, projektledare på Riksantikvarieämbetet.

Resultatet av besöket på Psykiatriska Museet i Västervik blir en film, av tre totalt, som vägledning och tips för hur man kan jobba med sin webbplats. Filmen kommer att publiceras på Riksantikvarieämbetets webbplats (https://www.raa.se/) i början av 2019.

Psykiatriska museet i Västervik är väldigt glada för besöket och ser fram emot filmen och kommer naturligtvis att berätta om den i våra digitala kanaler.

 

(På bilden ser vi inspelning av intervju av Stanley, en av våra guider)